Az arculattervezés folyamatának 6 lépése

Az arculati design célja

Minden szervezet, cég, vállalkozás, márka életében eljön a pillanat, amikor ki kell alakítania, vagy újra ki kell alakítania a saját vizuális arculatát.

Ahány szervezet, annyi stratégiai célja lehet ennek a folyamatnak. Egy arculat többek között:

  • azonosítja a vállalkozást a vásárlók, üzleti partnerek számára
  • egységes képet mutat a szolgáltatásokról, termékekről
  • összekovácsolja a csapatot egy közös zászló mögé
  • növelheti az értékesített termékek, szolgáltatások árát

Röviden: az arculat helyes megtervezése megtestesíti a márka (ujjá)születését, a következő szint elérését.

Arculattervezés – munkafolyamat

1. Kérdések–válaszok

A Next Ship minden esetben személyre szabott megoldásokat szállít – egy arculat tervezése pedig mindig kérdésekkel kezdődik. A kérdések arra hivatottak, hogy tisztázzák a stratégiai célokat, a javasolt design stílust, összegyűjtsék a kötelező, kizárandó elemeket, az ízlést, az igényeket.

Mindent, amit a csapatunknak tudnia kell ahhoz, hogy nem csak profi, de a partnerünknek minden ponton megfelelő munkát végezhessen.

2. Stratégiai alapok, vizuális irányok

A válaszok, a szóban és írásban összegyűjtött információk egy olyan alapot adnak, amelyre a Next Ship brand stratégái és tervezői már tudnak építeni. 

Minden megoldásunk alapja az esztétika és az értelem megfelelő ötvözése – így az első prezentációnk is erről szól: milyen stratégiai alapokra építünk, milyen vizuális irányokat javaslunk. Ezeket egészíti ki egy benchmark-analízis, amely bemutatja a piacon, vagy rokon piacokon működő legjobb példákat, amelyek inspiráló irányt mutathatnak a Next Ship által kialakított terveknek.

3. Logó, színek, tipográfia, egyéb elemek

A Next Ship nem logókat készít – inkább teljes arculati design rendszereket, amelyek egyik eleme, alapja lehet egy szerethető embléma.

A logón túl arculati színek, betűtípusok, piktogramok, grafikai elemek, mintázatok, arculati szabályok alkotják azt a kerek egészet, ami innentől a vállalkozás, szervezet, márka belső-külső percepcióját meghatározza.

4. Arculati eszközök tervezése

A kialakított arculati rendszer akkor kezdi el kifejteni hatását, amikor megelevenedik a megfelelő hordozó eszközökön. A lényeg a konzisztencián van: minden felület, amely az arculati elemeket hordozza, ugyanazt a hatást, percepciót kell kiváltania a célcsoportból, amire eredetileg az arculatot terveztük.

A Next Ship csapata a felmerült igények szerint tervezi meg ezeket az arculati eszközöket. Ilyenek lehetnek többek között a névjegykártyák, pecsétek, papíralapú eszközök, de akár social media felületek is – minden olyan eszköz, amivel a belső- és külső közönségünk találkozni fog a márkánk, szervezetünk kapcsán. 

5. Arculati kézikönyv

Az arculati alapokat, a logót, az arculati színeket, a betűtípusokat, a szabályokat, az egyéb grafikai elemeket, és az arculati eszközök terveit egyaránt tartalmazza a brand book, vagyis az arculati kézikönyv.


A Next Ship olvasatában az arculati kézikönyv a márka szükségletei szerint dinamikusan változik, nyomtatásra ritkán kerül – online felhasználása azonban általános és gyakori. Lehetővé teszi, hogy a csapatunkon kívül más szakemberek is használhassák a későbbi arculati eszközök kialakítására.

6. Gyártás, implementálás

Sokszor nem elegendő megtervezni az arculati eszközöket – azok legyártása, az arculat megfelelő implementálása sokkal nehezebb feladat. Ebben is tud segíteni a Next Ship csapata – stratégiai partnereink segítségével a megfelelő minőségben, teljeskörűen tudjuk kiszolgálni az ügyfeleink lehetséges igényeit.

Ha felkeltettük érdeklődését ezzel a szolgáltatással, lépjen velünk kapcsolatba, vagy nézzen szét a legfrissebb brand design projektjeink között!

Picture of Robák Dávid
Robák Dávid
Admirális-ügyvezető, stratéga, brand management specialista – a Next Ship egyik alapítója.

Ha tetszett az írásunk

Íratkozzon fel hírlevelünkre. Havonta jelentkezünk értékes tartalmakkal a brand és design világából.

Kapcsolódó írásaink
Fignár Levente

Weboldalkészítés folyamata 10 lépésben

Mint minden gyártás, a weboldal készítés sem kivétel a folyamatmenedzsment alól. A Next Ship-nél 10 lépéses folyamatot alakítottunk ki a hatékony weboldal készítés érdekében.

Fignár Réka

SEO-barát szövegezés

A SEO, vagyis Search Engine Optimization egy olyan marketing stratégia, amellyel növelhetjük a weboldalaink látogatottságát.

Köszönjük, hogy
kapcsolatba léptél velünk!
Hamarosan megkeresünk
a megadott elérhetőségeden.

Üdv, Next Ship