A lassan két éve húzódó járványhelyzet mindenkit érintett, személyes vagy az üzleti érintettségből egyaránt. Az érzékelt változásokon túl azonban az egészségügyi válság tartós változásokat hozott a fogyasztói szokásokban is. A COVID-19 világjárvány gyors és permanens fordulatot hozott az internethasználatban és felhasználói szokásokban. A legfrissebb tanulmányok szerint ebben az időszakban 70%-al nőtt az egyéni felhasználók által interneten töltött idő, ami a vállalkozások 52%-át ösztönözte új digitális stratégia kialakítására. A vállalkozások nagy részét jelentősen megviselte ez az időszak, azonban szerencsére az oltóanyag teljes körű bevezetésével a COVID-19-et körülvevő diskurzus végre az újraindulás felé irányulhat.
A COVID marketingre gyakorolt hatása hosszú távúnak ígérkezik. A fogyasztói magatartás tartósan változásokon ment keresztül, és ahhoz, hogy a márkák továbbra is jelen lehessenek a vásárlói célközönségének perifériájában, a változásoknak megfelelően frissítenie kell digitális stratégiájukat. Minden olyan vállalkozás, amely eddig késleltette a digitális jelenlétével kapcsolatos gondolkodást, és a különböző felületek kialakítását, minden bizonnyal le van maradva a korábban ébredőkhöz képest – de nincs még elkésve a felzárkózással kapcsolatban. A mostani változások miatt még a digitálisan fejlett vállalkozások is újragondolják a stratégiájukat – akinek nincs, ez egy tökéletes időpont lehet annak kialakítására. Mielőtt új termékek vagy szolgáltatások forgalmazásába, esetleg új piacra lépésbe kezdenének, érdemes végiggondolniuk, módosítaniuk a vállalkozásukat érintő kommunikációt, platformokat vagy akár a teljes márkaidentitást.
Mi a márkaidentitás? A márkát reprezentáló elemek gyűjteménye. Lehet szó vizuális ezközökről, nyelvi stílusról vagy értékekről, amit a márka képvisel. Beszélhetünk logóról, színekről, hangvételről vagy fontos ügyekről, amit a márka támogat. A Next Ship elképzelése szerint a márka mindazon vizuális és egyéb érzékelhető elemeinek a rendszerezett, egyedi stratégia szerint kialakított összessége, amely megkülönbözteti és versenyelőnyhöz juttatja a márkát a saját piacán.
Az ekképp kialakított stratégiai alapra kell építenünk a digitális és offline térben is jól működő kommunikációs eszközök összességét, ami erre az új korszakra készíti fel a vállalkozás jelenlétét.
Módosításokkal, újításokkal kapcsolatban van néhány kulcsfontosságú kérdés, amit érdemes feltenni:
- Releváns a márkaidentitásunk?
- Szükséges újításokat implementálni a márkaidentitásunkba?
- Milyen komponensek és csatornák szorulnak újításra?
- Milyen előnye származik majd a brandnek ezekből az újításokból?
E kérdések megválaszolásában, a stratégia kialakításában, a márkaidentitásban és az offline/online eszközök közös megalkotásában lehet társ a Next Ship nemzetközileg is díjazott, design és marketingszolgáltatásokra specializált legénysége.
Releváns a márkaidentitásunk és Szükséges-e újításokat implementálni a márkaidentitásunkba?
Fontos átgondolni, hogy a jelenlegi identitás kialakítása óta milyen változásokon ment át a márka. Változott-e a célközönség, változtak-e a termékek, a felhasználók, hogyan alakult a piac az eltelt időben? Ezeket a kérdéseket segíthet megválaszolni, ha a versenytársainkat vagy a piacvezető márkákat is megvizsgáljuk. A brandnek esetenként szüksége lehet új vizuális identitás kialakítására esetleg új csatornák megnyitására. A poszt-Covid időszakban ezek az újítások leggyakrabban az online tér körül összpontosulnak. A jelenlegi piac helyzet minden iparágban megköveteli a modern és releváns online kommunikációt. Ez túlnyomó többségben nem csak egy stílusos weboldalt, hanem egy komplex online jelenlétet követel, esetenként webshoppal, social media jelenléttel és digitális marketinggel párosítva.
Milyen komponensek szorulnak újításra?
Ha tisztáztuk, hogy brandünk milyen versenytársakkal és piacvezető cégekkel vetélkedik, fontos tisztázni, hogy milyen területen szorul a márka újításra. Ehhez felkérhetünk professzionális branding segítséget is, akik pontos, hozzáértő és elfogulatlan képet tudnak alkotni a márkáról és szükség esetén kialakítják a megfelelő tervet, amellyel a hiányosságok pótolhatók. Kulcsfontosságú, hogy az komponensek egymással harmóniában és kiegészítve funkcionáljanak, átlátható és korszerű módon, hogy márkánkról mind az online és az offline térben professzionális képet kommunikálhassunk.
Milyen előnye származik majd a brandnek ezekből az újításokból?
A professzionális összkép, az online jelenlét, a vonzó vizuális elemek nem csak bizalmat keltenek a potenciális vevőkben, de versenytársainkhoz képest is komoly előnyt jelenthetnek egy erősen szaturált piacon is. Fizikai értékesítésből online térbe terjeszkedni egy webshop formájában például megtöbbszörözheti a márka forgalmát, arról nem beszélve, hogy lokális szintről globálisra emelhetjük a brand ismertségét. Ugyanakkor egy újragondolt logó vagy kommunikáció is szembetűnő előnyöket hordozhat magában, azonban minél nagyobb projektről beszélünk, annál inkább fontossá válik egy professzionális ügynökség kiválasztása a feladatra. Bár az újításokkal járó előnyök hízelgően hangozhatnak, ezeket fontos komolyan átgondolni és szem előtt tartani a projektből származó előnyöket és ROI-t.
ROI azaz Return on Investment: ez a kifejezés magyarul a befektetés megtérülésének mutatója. Ez a jövedelmezőségi mutató felelős a befektetések hatékonyságénak számbéli kifejezéséért.
Amennyiben úgy érzi, hogy márkája még nem alkalmazkodott tökéletesen ehhez a poszt-Covid világrendhez és új piaci sztenderdekhez, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk. A Next Ship csapata júliusban (?) ingyenes konzultációval várja Önt és cégét, amely során diagnózist állítunk fel az esetleges újításra szoruló komponensekről és értékes tanácsokkal látjuk el, hogy a lehető legtöbbet hozhassa ki márkájából.